Dag 15: The great Washington DC adventure - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu Dag 15: The great Washington DC adventure - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu

Dag 15: The great Washington DC adventure

Blijf op de hoogte en volg Daphne

10 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ook vanochtend weer ontbeten in het hotel. Dit maal was dit een ontbijtbuffet met allerlei lekkere dingen. Hierna vanuit het hotel de shuttlebus richting de stad genomen. We werden afgezet bij het air en space museum waar een stop was van de hop on hop off (tourist) bus waar we tickets voor gadden geregeld. Bij aankomst was het al zo druk dat we een vermoeden hadden er een event was. Na navraag bij een erg aardige politieagent bleek dat er dit weekend zelfs drie evenmenten waren. Zo was er vandaag een manifestatie 'Justice or else'. Dit betekende voor ons dat de hop on hop off bus niet reed en we niet veel/niets aan de tickets hadden. Tegelijkertijd betekende dit dat we vandaag veel moesten lopen. Gelukkig zat het weer weer mee en scheen de zon uitbundig. Daarnaast hebben we onderweg natuurlijk wel veel gezien. Als eerste kwamen los het Washington monument. Vervolgens kwamen door een mooi park met allerlei memorials bik het kolosale maar prachtige Lincoln Memorial. Natuurlijk hebben we hier binnen even een kijkje genomen. Maar we hebben zeker ook genoten van het uitzicht uwant vanaf de trappen van het hoger gelegen memorial heb je een prima uitzicht, zelfs tot aan het Capitool. Natuurlijk kun je niet in washington geweest zijn zonder een glimp van het Witte huis te hebben opgevangen. Erg ammer was dat hier het visitor center gesloten was en we hier geen tour konden doen. Toen besloten om even wat te drinken en terug te lopen naar air en space museum en dit te bezoeken. Was erg leuk en uiteindelijk zijn we hier de rest van de middag bezig geweest. Vanavond gegeten bij een mooi en goed Japans restaurant, SEI. Daarna terug naar het hotel en op naar de treinreis van morgen. To be continued again...