Dag 16: Is het nu ' The Big Apple' of toch NYC..? - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu Dag 16: Is het nu ' The Big Apple' of toch NYC..? - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu

Dag 16: Is het nu ' The Big Apple' of toch NYC..?

Blijf op de hoogte en volg Daphne

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Vroeg opgestaan vanochtend zodat we op tijd op het station waren om te ontbijten en de trein naar New York te nemen. Iets later dan gehoopt toch de taxi ingestapt en op het station lekkere crepes gegeten. Alles liep zeer soepel en precies op tijd 10.20 uur reden we met de comfortabele, zilvere Amtrak trein richting New York City. Treinreizen gaat in Amerika wel anders dan bij ons dus het was wel speciaal om ook op deze manier te reizen. In amerika werkt het op de stations meer als op een vliegveld wat inhoudt dat je bij een bepaalde gate incheckt en je daarna pas naar het juiste perron kan. Na een comfortabele treinreis, door o.a. de ruime stoelen maar ook wifi en stopcontacten, arriveerde we om 13.55 uur op Pennsylvania(PENN) station in the city that never sleeps. Het hotel ligt schuin tegenover dit station en was dus lekker dichtbij! Het inchecken duurde echter even want het was druk en er stond al een aardige rij. Ook hier weer een prima kamer, ondanks de smalle bedden. Dit keer een wel een fantastische uitzicht vanaf de 36e verdieping. Na even wat eten, plannen en navragen voor de komende dagen naar het Empire State Building gelopen. Ook hier was het druk dus duurde het even voor we boven waren. We hadden wel een top tijd uitgekozdn want we hebben van het prachtige uitzicht genoten in het licht, schemer en het donker met alle lichtjes en kleuren. Eenmaal weer beneden hebben we lekker gegeten bij de Heartland Brewery (onderin het Empire State Building) wat een gezellig restaurant bleek. Goede afsluiter van de avond dus.. In het hotel nogmaals even gekeken voor tickets voor een icehockey wedstrijd.

• 12 Oktober 2015 - 23:54

Miranda: