Dag 17: visit to Lady Liberty... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu Dag 17: visit to Lady Liberty... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu

Dag 17: visit to Lady Liberty...

Blijf op de hoogte en volg Daphne

12 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Inmiddels is de metrokaart gelukkig geregeld! We zijn vanmorgen namelijk eerst op pad gegaan. Na onderweg een ontbijtje te hebben gescoord zijn we eerst met de metro naar het World Trade Center gegaan. Vanaf hier moesten we lopen naar het opstappunt voor de ferry naar Liberty en Ellis island. Hoe we moesten lopen was ons niet helemaal duidelijk en na navraag bij meerdere mensen was het uiteindelijk een jong, klein maar wijs jongetje dat ons zo de weg wees en een stukje meegelopen is. Nu we de weg wisten en langs het 9/11 memorial liepen hebben we hier even ons ontbijt opgegeten. Hierna kwamen we al snel aan bij battery park, de opstapplaats voor de ferry. Na het ophalen van de tickets en alweer een strenge veiligheidscontrole konden we eindelijk aan boord en vetrokken we met een prachtif uitzicht op Manhattan naar het vrijheidsbeeld. Na hier op liberty island een rondje gelopen te hebben en vooral veel foto's later stapte we op de boot naar Ellis island. Dit was zeker ook de moeite van een bezoek waard. We hebben hier een rondleiding gekregen van Bob, een film over de immigranten gezien en zenatuurlijk zelf nog rondgelopen. Daarna opnieuw tijd om aan boord te gaan , op naar Manhanttan. Op de terugweg naar het hotel zijn we weer gestopt bij het 9/11 memorial en hebben dit bekeken. Zelf vond ik het erg indrukwekkend en een bijzonder mooie manier om 11 september te herdenken. In het hotel hebben we hierna nog even wat gerust voor we naar Hell's Kitchen zijn gegaan om te eten. Hell's Kitchen is een wijk waar heel vel restaurantjes te vinden zijn. Uiteindelijk hebben wij lekker mexicaans gegeten. Als afsluiter van de dag hebben we de 'gekte' van Times Square nog opgezocht waar we naar M&M World en de Disney Store zijn gegaan en midden op het plein bij de Starbucks koffie hebben gedronken. Ongelijk wat een drukte, mensen, licht en geluid je hoort en ziet als je op Times Square bent! Oo ja als klap op de vuurpijl zat het weer opnieuw erg mee, waz het lekker zonnig en is het vanmiddag eindelijk gelukt om kaarten te regelen voor de ijshockey wedstrijd van dinsdag waar we erg graag naartoe wilden! Het kan dus allemaal nog steeds niet op! To be continued...