Dag 18: The US Marines and the New York Rangers - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu Dag 18: The US Marines and the New York Rangers - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu

Dag 18: The US Marines and the New York Rangers

Blijf op de hoogte en volg Daphne

13 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Vandaag een keer uitgeslapen en op de kamer ontbeten. Kortom; croissantjes, nutella en sinaasappelsap. Daarna lekker relaxed op weg gegaan naar het Intrepid Sea, Air & Space Museum! Dit is een mega vliegdekschip dat verouderd is en nu ingericht is als museum. Alles hebben ze waar mogelijk in oude staat gelaten. Maar het vlieddekschip is hmnirt het einge. We hebben iets duurdere tickets gekocht waardoor we ook de rest konden zien. Zo is er een spacecentrum met een echte spaceshuttle( de enterprise) , erg gaaf en verrassend groot, een onderzeeboot in origenele staat (de USS Crowler) en achterop het terrein zelfs een concorde. De laatste mochten we helaas net weer niet in. Op de terugweg was het etenstijd en hebben we een 'iets' te dure hotdog gegeten. Omdat we s'avonds kaarten voor de icehockeywedstijd hadden en we niet veel tijd over hadden nog even wat gerelaxed op de hotelkamer. Verder gebroederlijk en gezusterlijk nog wat boodschappen gedaan en een New York rangers shirt gekocht. Na wat eten op de kamer was het dan eindelijk zover. Vanavond rond 18.30 richtinghet Madison Square Garden gegaan wat praktisch naast het hotel en Penn Station ligt, dus dit was makkelijk. Gelijk bleek al wat voor avond het zo worden. Het was overweldigend en erg groots. Eigenlijk een en al show met natuurlijk het volkslied, The star spangled banner, als klapper. De wedstrijd zelf begon veelbelovend na een paar minuten was het 1-0 voor de NY Rangers. Helaas volgde niet veel later al de gelijkmaker, 1-1. Daarna ging het snel minder en de uiteindelijk uitslag was een 4-1 verlies voor de rangers. Ondaks alles een geweldige ervaring en avond gehad, iets om nooit meer te vergeten.