Dag 19: Harlem, Gospel and Central Park!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu Dag 19: Harlem, Gospel and Central Park!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu

Dag 19: Harlem, Gospel and Central Park!!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

14 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Vroeg dag vandaag! Na wederom een ontbijt op de kamer op tijd op weg. En wel richting de wijk Harlem, voor de Harlem gospel tour die we in Nederland al hadden geboekt. Om 8 uur zaten we in de metro richting het meetingpoint dit ging heel voorspoedig waardoor we er te vroeg waren. Hierdoor tijd genoeg om de voucher om te wisselen voor tickets en naar de touringcar te lopen die om de hoek voor ons klaar stond. Hier ontmoette we chauffeur Li en ids Glenn die ons deze ochtend zouden begeleiden naar en in Harlem. Een prachtige en bruisende wijk in New York met veel groen en gerenoveerde karakteristiek e woningen zo blijkt. Er was heel veel informatie en wat ons duidelijk werd en wat we later ook met eigen ogen zagen is dat aharlem dus echt geen Ghetto (meer) is. Onderweg zijn we 3 keer gestopt. Eerst bij het apollo theater waar artiesten Micheal Jackson, Lionel Richie en Aretha Franklin ontdekt zijn. De tweede stop was eigenlijk een wandeling door de prachtige campus van het college on New York. Verder was het eingenlijk een prachtige busrit door de wijk. De grote afsluiter vond echter plaats in een Baptist Church.. Hier waren we getuige van een kerkdienst met veel gospel. Het gospelkoor bestond uit (ex) alchohol-/ drugsverslaafde die ze vanuit de kerk opvangen, hulp bieden en aan een baan helpen. Hierbij is de slagingskans 44%. Dit was dan ook de reden juist deze kerk te bezoeken want een gedeelte van het geld dat wij voor de tour betaald hebben gaat naar fit project. De dienst weer geleid door een wijze, statige, oudere man die veel repect en aanzien had en kreeg. Dit op een leuke manier met grapjes. De diensst werd afgesloten met een gezamenlijk en uit volle borst meegzongen "Oh happy day". Dit was ook gelijk het einde van de tour. De bus stopt e op de terugweg bij Central park wat voor ons goed uitkwam want wij hadden gepland vanmiddag te gaan fiesten door deze groene oase. Zo gezegd zo gedaan hebben we 3 uur door Central Park gefietst. Gelukkig zat het weer weer erg mee en scheen de zon opnieuw. Onderweg zijn we op een paar moiie plekken gestopt en hebben Erwin en Daphne de Central Park Zoo Zoo bezocht. Na de fietsen ingeleverd te hebben met de metro terug naar het hotel. Vanavond gezellig en heel erg lekker gegeten bij "Patzeria Familiy & fiends". Een italiaans restaurant in de wijk rondom Broadway. Once again it was an awesome and fantastic day! Stay tuned for more...