Dag 2: Boston verkennen - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu Dag 2: Boston verkennen - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Daphne Breejen - WaarBenJij.nu

Dag 2: Boston verkennen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 September 2015 | Verenigde Staten, Boston

Vandaag zijn we gelijk Boston in gegaan. We hebben hier nog geen huurauto tot onze beschikking dus moesten we voor we op pad konden eerst even een pas voor het openbaar vervoer kopen. Gelukkig ligt het metrostation erg dichtbij het hotel en werden we gelijk goed geholpen door een aardige Amerikaanse! We besloten als eerste de haven te gaan bekijken, wat een zeer goede keus bleek. Hier zie je namelijk gelijk wat een super mooie stad Boston is. Dit werd alleen al duidelijk door de verschillende indrukken die we odeden door het lopen van de harborwalk. Dit is een mooi wandelpad langs de kade waarbij je aan de ene kant luxe schepen ziet liggen en hoge wolkenkrabbers met dure appartementen tegenkomt maar ook een mooi parkje en schitterende historische gebouwen. Hierna hebben we de tijd genomen om nog even wat rond te lopen en onderweg te lunchen. Voor de lunch kwamen we uiteindelijk terecht bij Quincy market waar we typisch Amerikaanse bagels en 'clam chowda' hebben gegeten. Uiteindelijk zijn we uitgekomen in de Boston Common, een groot historisch park middenin Boston. Hier moesten we namelijk zijn voor de 'Freedom trail' een wandeling langs de historische bezienswaardigheden onder leiding van een gids. Omdat we te vroeg waren eerst nog een even een rondje gelopen door het park waar al snel bleek dat er een 'Weedfest' aan de gang was. Dit kun je zien als een combinatie van een (food)festival alsmede een protest voor de legalisering van het roken van wiet. Om half twee was daar dan eindelijk onze gids Brian. Een gids die ons tijdens de twee uur durende freedom trail langs een deel van de bezienswaardigheden leidde en waarover hij op zeer enthousiaste, energieke, leuke en eigen wijze vertelde. Na de tour namen we bij Faneuil hall afscheid van Brian maar niet na hem nog even om een goed restaurant in little italy hadden gevraagd. Vervolgens hebben we bij de Starbucks even koffie en thee gehaald en bleek er op het plein ineens een dansgroep bezig te zijn. Dit was erg leuk om mee te maken en te zien dus was het ruim een half uur later voor we op weg gingen naar little italy. Hier hebben we nog een erg leuke avond gehad met een lekkere pasta, een drankje en leuke muziek van een festival dat aan de gang was en waar we nog een tijdje van hebben kunnen meegenieten. Op naar de 'whale watching tour van morgen!!

• 28 September 2015 - 08:03

Anke:

Wat leuk dat we kunnen meegenieten. Jullie heel veel plezier met elkaar! Groetjes, Wim & Anke

• 28 September 2015 - 09:42

Miranda:

Wat leuk om zo mee te kunnen genieten van jullie reis! Have fun!!
    Xmi

• 28 September 2015 - 11:16

Els:

Hele fijne reis. Geniet er maar lekker van. Leuk om zo te horen waar jullie zijn en meemaken. Groetjes Piet en Els